Στα τέλη του Νοέμβρη, μια μέρα που φύσαγε νοτιάς, κατά τις εννιά το πρωί, η αμαξοστοιχία της Βαρσοβίας πλησίαζε στην Πετρούπολη, τρέχοντας με όλη της την ταχύτητα. Αυτή είναι η περίφημη εναρκτήρια Φράση του Ηλίθιου, ίσως της πιο θεατρικής απ’ όλες τις μεγάλες μυθιστορηματικές τραγωδίες του Ντοστογέφσκι. Σ’ αυτή την αμαξοστοιχία, στο βαγόνι της τρίτης θέσης, συμβαίνει η συνάντηση του άρρωστου πρίγκιπα Μίσκιν με τον Ραγκόζιν και ο μηχανισμός της τραγωδίας μπαίνει σε κίνηση. Λίγο αργότερα ο Μίσκιν, στον προθάλαμο του σπιτιού των Επάντσιν, μένει έκθαμβος από την ακαταμάχητη ομορφιά ενός γυναικείου προσώπου που βλέπει σε μια φωτογραφία. Μ’ αυτόν τον τρόπο ο Ντοστογέφσκι μάς οδηγεί κατευθείαν προς το μυστήριο της Ναστάσιας Φιλίπποβνα, προς το αίνιγμα του απόλυτου και της ομορφιάς που βαδίζει χέρι-χέρι με τον θάνατο. Μ’ έναν άλλο, διαφορετικό τρόπο, ο φωτογράφος Βασίλης Κολτούκης εξερευνά την ομορφιά και τη μαγεία μιας πόλης. Οι εικόνες του είναι ένα είδος μαγικού καθρέφτη. Στην επιφάνειά του αντανακλώνται πρόσωπα, άνθρωποι και τοπία, αλλά την ίδια στιγμή οι εικόνες του συλλαμβάνουν την απόκοσμη αίσθηση ενός ονείρου: φασματικά πρόσωπα γυναικών, χιονισμένα δάση, ποτάμια και γέφυρες, δέντρα που αναδύονται μέσα από εκτάσεις πάγου, άλογα που φέρνουν στον νου τις εικόνες του Ταρκόφσκι, μια γυναίκα που ατενίζει τη θάλασσα ολομόναχη. Ένας κόσμος σκιών που ο φωτογράφος παρακολουθεί και καταγράφει με σεβασμό και αγάπη. Αυτή είναι η Αγία Πετρούπολη που αχνοφαίνεται μέσα από τις εικόνες του. […] (Από την έκδοση]
Δεν είναι το αποτέλεσμα που έτσι κι αλλιώς μας αφήνει απόλυτα ικανοποιημένους αλλά η διαδικασία για την επίτευξη του. Καφεδάκι με τον Βασίλη να μας διηγείται άλλοτε στιγμές που βίωνε ενώ περιπλανιόταν στα μονοπάτια της Αγίας Πετρούπολης και τις απαθανάτιζε με τον φωτογραφικό του φακό και άλλοτε να αντιπροτείνουμε ιδέες για το πως να σχεδιάσουμε το εξώφυλλο, τι γραμματοσειρά να χρησιμοποιήσουμε, τι χαρτί κ.λπ. Η διαδικασία λοιπόν είναι αυτό που μας ικανοποιεί πραγματικά και ανυπομονούμε κάθε φορά για το επόμενο project. Παρεμπιπτόντως χρησιμοποιήσαμε την Garamond μια κλασική γραμματοσειρά ευκολοδιάβαστη και καλλιτεχνική συνάμα και χαρτί Tatami Ivory στο σώμα και Rives Shetland Br. White Sens.Gloss στο εξώφυλλο. Ο Βασίλης Κολτούκης είναι λάτρης της λεπτομέρειας και της προσεγμένης δουλειάς πράγμα που αγαπάμε και εμείς και τον ευχαριστούμε θερμά που μας δίνει την ευκαιρία να προσφέρουμε και εμείς ένα λιθαράκι στο καλλιτεχνικό του έργο.